POZIV U NAJAVI: „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija“
18.02.2025.
Predmet Poziva:
Pozivom će se osigurati pružanje podrške MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije, prema nišama više dodane vrijednosti regionalnog gospodarstva Jadranske, Panonske i Sjeverne Hrvatske, pritom doprinoseći horizontalno S3 viziji i transformacijskim ciljevima S3 tematskih prioritetnih područja.
Svrha Poziva:
Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, a posebno poduzetnika početnika, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.
Vrsta Poziva: Otvoreni postupak dodjele bespovratnih sredstava prema rang listi.
Financijska alokacija
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva: 30.000.000,00 EUR.
Ukupna raspoloživa bespovratna sredstva ovog Poziva raspodijeljena su u tri omotnice sukladno podjeli Republike Hrvatske na NUTS 2 regije:
Jadranska Hrvatska – 8.000.000,00 EUR
Panonska Hrvatska – 16.000.000,00 EUR
Sjeverna Hrvatska – 6.000.000,00 EUR
Iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektnom prijedlogu:
najniži iznos: 20.000,00 EUR
najviši iznos: 120.000,00 EUR.
Prihvatljivi prijavitelji:
mikro, mali ili srednji poduzetnik ili novoosnovano poduzeće, osim onih u sektoru J 58.2 Izdavanje softvera i K Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti Odluke o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. – NKD 2025,
ima registrirano sjedište ili podružnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj (Grad Zagreb – neprihvatljiv),
prijavitelj mora djelovati u okviru barem jednog tematskog područja u okviru S3.
Intenziteti potpore:
Intenzitet potpore
Veličina poduzeća
Do 50% prihvatljivih troškova
Srednja poduzeća
Do 65% prihvatljivih troškova
Mala poduzeća
Do 80% prihvatljivih troškova
Mikro poduzeća
Do 85% prihvatljivih troškova
Mikro poduzeća – novoosnovana
Prihvatljive aktivnosti:
Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika.
Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća.
Prihvatljivi troškovi:
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1.:
troškovi nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje):
troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti
edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta.
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2.:
usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).
Neizravni troškovi računat će se po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora.
Neprihvatljivi troškovi:
Troškovi nabave digitalnih tehnoloških rješenja koja nisu povezana s projektom
Troškovi izrade/dorade poslovnih web stranica i web shop trgovina
IT, komunikacijska i ostala oprema te programska rješenja za redovito poslovanje
Troškovi izrade odredišnih (landing) stranica
Porez na dodanu vrijednost (PDV) za koji se ima pravo ostvariti odbitak (povrativ PDV)
Troškovi amortizacije
Kamate na dug
Troškovi poduzeća u poteškoćama
Kupnja rabljene opreme
Kupnja i najam vozila
Kupoprodaja zemljišta
Oprema za redovito poslovanje koja nije vezana uz svrhu projekta
Kupnja ili zakup sitnog inventara
Savjetodavne usluge povezane s redovitim aktivnostima nevezano za projekt
Troškovi za savjetodavne usluge nastale izvan prihvatljivog razdoblja
Materijali i potrošna roba koje poduzetnik koristi u redovnom poslovanju nevezano za projekt
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te neoporezivi primitci radnika, u skladu s propisima Republike Hrvatske
Kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom
Troškovi sudskih i izvan sudskih sporova
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak
Leasing
Ulaganje u aerodromsku infrastrukturu
Doprinosi u naravi u obliku izvršenih radova ili osiguranja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti
Ulaganje u stambeni sektor
Proizvodnja, prerada i plasman na tržište duhana i duhanskih proizvoda
Stavljanje nuklearnih elektrana izvan pogona ili njihova izgradnja
Trošak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija.
Trajanje projekta: Predviđeno trajanje provedbe projekta nije duže od 12 mjeseci od dana početka provedbe projekta.